pondelok 3. marca 2014

Hokus - pokus sušený ananás

Jeden krásny víkend som sa opäť raz tárala v lokálnom bio obchode, hľadala inšpiráciu, a v tom ma odchytil distribútor sušených ananásov z Costa Rici. Áno takéto mám ja šťastie:) A keďže mňa netreba dlho prehovárať, kúpila som si tieto super sladké sušené dobroty ešte aj vo výhodnej zľave, 1.90EUR :) 
(reálna cena sa má pohybovať ak si správne pamätám okolo 3.5EUR)

La Esmeralda, BonaVita


Tých 30 sekúnd, ktoré som sa snažila odolať kúpe a vyargumentovať distribútorovi, že ja tento tovar predsa nepotrebujem, lebo mám sušičku a viem si ho pripraviť sama neuspel, lebo je pravda že mal nepriestrelný argument, že teda taký chuťovo dozretý a sladký ananás v našich zemepisných šírkach asi ťažko nájdem. Ale teda keď som ho už uspokojila kúpou novinky na trhu tak ma poprosil, že ak teda budem sušiť, nech sa podelím s výsledkom. No a nebola by som to ja, aby som pri prvej príležitosti, obstojne vyzerajúcich ananásov v Lidli neadoptovala dva kusy, ktoré mali tú česť byť mojimi testovacími králikmi.

Po dôkladnom vysvetlení ovociu, aký bude ich osud som ananásy nechala voľne niekoľko dní dozrieť (tak to volám ja), ale ako správne poznamenal distribútor začať proces hnitia. Neviem aké máte skúsenosti ale naozaj 8 z 10 ananásov, ktoré kúpim mi neprídu zrelé a preto ich nechám voľne položené na okne pár dní dozrieť, keď zacítim vôňu viem že sú ready to eat. I keď niekedy tento moment nevystihnem a už sú len tak ready to go to bin :( ale tak učíme sa celý život.

Po dozretí teda nastal klasický postup očistenia, stred som vyrezala, nakrájala som ananás na plátky a sušila som ho cca 16 hodín.  Časovo by som ale odporúčala sušiť aj menej, stačilo by tak 12-14 hodín, len sa mi ananás nechcelo vakuovať tak som ho chcela mať poriadne vysušený, aby nezačal hniť. Čo bolo zaujímavé čerstvý ananás bol štandardne sladší v dolnej časti, kyslejší pri vrchu, ale po zosušení som mala pocit že plátky bolo rovnomerne sladké, omnoho sladšie ako bol keď bol čerstvý.

A výsledok? Ak sa radi hráte a radi sušíte tak si zo skoro 2kg ananásu, ktorý vás vyjde od 2-4EUR nasušíte asi 140g ovocia. Ak sa vám ale nechce vymýšľať tak si kúpte La Esmeraldu, ktorá vás pri 140g vyjde okolo 7EUR, distribuuje ju Bona vita a chuťovo je naozaj super.

1 komentár:

  1. Toto jsem ještě nezkoušela. Co jsem ale už párkrát zkoušela je sušení ovoce doma. Koupila jsem si na to z https://www.all-the-best.eu/ takovou tu sušičku a musím teda říct, že to je paráda. Hodně takto suším například ovoce, které se nám urodí na zahradě. Podle mě je to mnohem lepší a praktičtější než třeba zavařování.

    OdpovedaťOdstrániť

“Take care of your body. It’s the only place you have to live.” Jim Rohn


Vítam Vás na mojom blogu good-long-life.

Tento blog vznikol na základe mojej neustálej chuti dozvedať sa nové veci hlavne v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu a keďže som nenašla platformu kde by boli takéto informácie pekne archivované rozhodla som sa že nebudem len hľadať ale sa aj s informáciami ktoré som našla deliť.

Preto ak Vás niečo zaujme dajte vedieť, ak by sme mali nájsť informácie o téme ktorá Vás zaujíma a ešte sme sa jej nevenovali ozvite sa a spoločne si môžeme urobiť malú databázu lepšieho života:)

Ďakujem vopred všetkým za každý koment, prečítanie článku alebo inej interakcie!

Nech je náš život krajší a hlavne zdravší :)