štvrtok 22. novembra 2012

Celozrnná rýchla pizza

celozrnna pizzaAk ste pizza fan a hľadáte zdravú variantu, prípadne máte málo času na prípravu jedla, nie je nič lepšie ako využiť na pizzový základ Tesco Organic pizza cesto. Ktoré si jednoducho pripravíte zmiešaním obsahu krabice s vodou a dozdobením podľa chuti. Pizza je chuťovo veľmi dobrá a ešte k tomu aj bez éčiek:)

Cena cca:  1,59EUR

Zloženie:
  • bio pšeničná múka celozrnná
  • bio sušená syrovátka - je tekutina žltozelenej farby, ktorá vzniká po zrazení mlieka, kedy  sa vytvorí kasein (tvaroh) a tekutá časť – mliečne sérum (syrovátka). Vzniká ako vedľajší produkt pri výrobe syrov a tvarohu. Obsahuje vitamíny B1, B2, B6, B12, vitamíny C a E, minerálne látky ako horčík, fosfor, vápnik, draslík, sodík a zinok. Syrovátka ma pozitívny vplyv na organizmus vnútorne aj navonok. Vnútorne pomáha očisťovať organizmus o toxické látky, podporuje činnosť ľadvín, upravuje metabolizmus, zlepšuje látkovú výmenu, napomáha pri znižovaní cholesterolu, zabraňuje zápalom žalúdka a čriev. Na vonkajšie použitie syrovátka pôsobí protizápalovo pri akné, dermatózach, prekrvuje a vyhladzuje pokožku.
  • bio kukuričný škrob
  • kypriaca látka (vinný kameň, jedlá soľ)
  • morská soľ 
     
Pizza cesto s éčkami

pizza s ečkami Dr. Oetker zmes na pizzu - toto cesto som nikdy nepoužívala, ale keďže obsahuje éčka, tak by som po ňom v obchode asi ani nesiahla, načo keď viem že sú produkty, kde vedia použiť ingrediencie bez aditív. 

Cena cca: 0,95EUR

Zloženie:
  • Pšeničná múka
  • E500 Uhličitan sodný  sa pripravuje napríklad elektrolýzou morskej vody. Používa sa na kontrolu kyslosti a ako kypriaca látka. Zabraňuje zmenám farby, štruktúry, zrazeninám a žltnutiu potravín. Nájdeme ho v pekárenských výrobkoch, suchých zmesiach, v margarínoch, v polievkach aj v zmrzline. V bežných množstvách nie sú evidované nežiaduce účinky.
  • E450 Difosforečnan – je látka upravujúca kyslosť potravín, kypriaca látka, stabilizátor, emulgátor a taviaca soľ. Nájsť ju môžete v údeninách, mastných a pekárenských výrobkoch, tavených syroch alebo práškových čokoládových nápojoch. V malých dávkach je považovaný za bezpečnú látku, vysoké dávky, ale môžu spôsobiť nedostatok vápniku v tele, alebo negatívne ovplyvniť metabolizmus.
  • Stužený rastlinný tuk
  • Jedlá soľ
  • Sušené mlieko

1 komentár:

  1. Ja tak to budem musieť niekedy skúsiť. Vďaka za recept. Domácu pizzu som ešte nikdy neskúšal. Väčšinou si ju skôr objednávam. Práve preto som rád, že tu v Košiciach konečne funguje https://www.foodpanda.sk/city/kosice Začal som túto stránku v poslednom čase dosť využívať a je tam hneď niekoľko dobrých pizzérií. :)

    OdpovedaťOdstrániť

“Take care of your body. It’s the only place you have to live.” Jim Rohn


Vítam Vás na mojom blogu good-long-life.

Tento blog vznikol na základe mojej neustálej chuti dozvedať sa nové veci hlavne v oblasti zdravia a zdravého životného štýlu a keďže som nenašla platformu kde by boli takéto informácie pekne archivované rozhodla som sa že nebudem len hľadať ale sa aj s informáciami ktoré som našla deliť.

Preto ak Vás niečo zaujme dajte vedieť, ak by sme mali nájsť informácie o téme ktorá Vás zaujíma a ešte sme sa jej nevenovali ozvite sa a spoločne si môžeme urobiť malú databázu lepšieho života:)

Ďakujem vopred všetkým za každý koment, prečítanie článku alebo inej interakcie!

Nech je náš život krajší a hlavne zdravší :)